Joseph Altuzarra | Η αποκλειστική συνέντευξη για την συνεργασία του με την Aveda

Ο διάσημος σχεδιαστής αποκαλύπτει στο Harper's Bazaar Greece την έμπνευσή του για τη δημιουργία της συλλεκτικής εορταστικής συλλογής αξεσουάρ μαλλιών και δώρων της Aveda.

Η Aveda, γνωστή για τον βιώσιμο χαρακτήρα και τις βασισμένες σε φυτικά εκχυλίσματα συνθέσεις των προϊόντων περιποίησης και styling μαλλιών, συνεργάζεται για τη δημιουργία της συλλεκτικής εορταστικής της συλλογής με
τον Joseph Altuzarra, ιδρυτή και καλλιτεχνικό διευθυντή του οίκου μόδας Altuzarra.
Μοναδικά σετ δώρων, ντυμένα με υπέροχες συσκευασίες με μοτίβα εμπνευσμένα από τη φύση, και ιδιαίτερα αξεσουάρ μαλλιών γίνονται αφορμή για να προσφέρουν χαρά, αλλά και να τονίσουν το αίσθημα της ενσυνείδησης την πιο γενναιόδωρη και λαμπερή περίοδο του χρόνου.

Joseph Altuzarra | Η αποκλειστική συνέντευξη για την συνεργασία του με την Aveda

Harper’s Bazaar Greece: Είναι η πρώτη σας συνεργασίαμε brand ομορφιάς; Μιλήστε μας για τη διαδικασία δημιουργίας της χριστουγεννιάτικης συλλογής της Aveda.
Joseph Altuzarra: Ναι, είναι η πρώτη μου συνεργασία με μια μάρκα από τον χώρο της ομορφιάς και η διαδικασία δημιουργίας αυτής της συλλογής ήταν πολύ ενδιαφέρουσα και πρωτόγνωρη για εμένα. Πολύ διαφορετική από τη διαδικασία δημιουργίας μιας κολεξιόν, καθώς πρόκειται για ένα εντελώς διαφορετικό προϊόν και χρειάζεται διαφορετική προσέγγιση. Όταν ξεκινήσαμε τις συζητήσεις για τη δημιουργία αυτής της συλλογής, σκοπός ήταν να τονίσουμε το αίσθημα χαράς και γενναιοδωρίας, καθώς πρόκειται για την περίοδο του χρόνου που συμβολίζει αυτές τις αξίες. Η αρχική ιδέα ήταν να αποδώσουμε αυτή τη μαγεία και τη λάμψη της εορταστικής περιόδου μέσα από ξεχωριστά προϊόντα. Δημιουργήσαμε ένα mood board και κάναμε πολλή έρευνα. Καταλύτης στη δική μου πηγή έμπνευσης ήταν οι ακουαρέλες ενός Γάλλου ζωγράφου του 19ου αιώνα, ο οποίος ζωγράφιζε ανθρώπους με περίτεχνα τατουάζ πάνω σε γιαπωνέζικο ξύλο. Μου άρεσε η ιδέα να ερμηνεύσω αυτά τα τατουάζ ως μοτίβα λουλουδιών που είναι ευαίσθητα, αλλά και έχουν μια ανατομική αίσθηση και απεικονίζουν τη σύνδεση μεταξύ του ανθρώπινου σώματος και του φυσικού κόσμου, ενώ μας υπενθυμίζουν την εγγενή σύνδεσή μας με τη γη. Με αυτή την ένωση των δύο κόσμων μετουσίωσα τη μαγεία των Χριστουγέννων και δημιουργήσαμε με την Aveda τα μοτίβα για τις συλλεκτικές συσκευασίες και τα αξεσουάρ μαλλιών.

Aveda

H.B.GR.: Εκτός από τα βοτανικά μοτίβα που σχεδιάσατε για την εορταστική συλλογή της Aveda, μοιράζεστε τις ίδιες βιώσιμες και φιλικές προς το περιβάλλον αρχές και στις δικές σας κολεξιόν;
J.A.: Φυσικά! Και γι’ αυτό η συγκεκριμένη συνεργασία ήταν τόσο ενδιαφέρουσα για μένα, καθώς εγώ και κατά συνέπεια ο οίκος Altuzarra, όπως και η Aveda, έχουμε κοινές αξίες όσον αφορά τη βιωσιμότητα του πλανήτη και την εξαιρετική ποιότητα που επιζητούμε να έχουν τα προϊόντα μας όταν θα φτάσουν στα χέρια των πελατών μας. Ο οίκος Altuzarra πάντα δημιουργεί κολεξιόν ακολουθώντας σε κάθε στάδιο της δημιουργίας τους τις αρχές της βιωσιμότητας, από την ποσότητα των ρούχων που παράγονται μέχρι τον τρόπο που συσκευάζονται αλλά και διανέμονται. Επίσης, αξιοποιούμε τις φυσικές διεργασίες. Για παράδειγμα, για τη δημιουργία των φλοράλ μοτίβων στα ρούχα χρησιμοποιήσαμε αληθινά λουλούδια τα οποία τα πιέσαμε επάνω στο ύφασμα, έτσι ώστε το φυσικό χρώμα των ανθέων να βάψει το ύφασμα και να το ενισχύσουμε με φυσικές βαφές. Για το βάψιμο του κασμίρ έχουμε χρησιμοποιήσει τα φτερά ενός σκαθαριού και πειραματιστήκαμε πολύ με αληθινά στοιχεία της φύσης, πάντα με σεβασμό προς αυτήν. Επιπλέον, συνεργαζόμαστε με πολλούς τεχνίτες που μας βοηθούν στην ανακάλυψη νέων φυσικών μεθόδων για τις δημιουργίες μας. Για μένα η πιο σημαντική αρχή της βιωσιμότητας είναι οι ποσότητες ρούχων και αξεσουάρ που παράγει ένας οίκος, καθώς ζούμε σε μια εποχή που κατακλυζόμαστε από υπερβολικές ποσότητες μέσω της fast fashion αγοράς. Ο οίκος Altuzarra παράγει κομμάτια κατόπιν παραγγελίας.

Aveda

H.B.GR.: Μαζί με την Aveda πετύχατε μια ιδιαίτερη σύνδεση μεταξύ μόδας, ομορφιάς και φύσης μέσα από την καμπάνια της εορταστικής συλλογής που φωτογράφισε η Felicity Ingram. Θέλετε να μοιραστείτε κάποιες στιγμές από τα παρασκήνια;
J.A.: Ήταν μια πολύ ευχάριστη και δημιουργική διαδικασία. Δώσαμε ζωή στην καμπάνια με πολύ χιούμορ, καθώς οι γιορτές είναι μια περίοδος χαράς. Αυτό που θα μου μείνει αξέχαστο είναι ότι τα περισσότερα μοντέλα υπέστησαν extreme αλλαγές στα μαλλιά τους για χάρη της καμπάνιας. Ήταν μια πολύ δημιουργική στιγμή, τόσο για την ομάδα της Aveda όσο και για τα μοντέλα, καθώς έφυγαν από τα γυρίσματα με
τελείως διαφορετικό look, που δε θα το φαντάζονταν ποτέ. Όλο το ευχάριστο mood στο set ήταν μοναδικό, δεν έχω υπάρξει μέρος αντίστοιχων γυρισμάτων εδώ και πολύ καιρό. 

Η.Β.GR.: Μπορεί το χτένισμα να αναβαθμίσει ένα outfit και ποια χτενίσματα προτιμάτε στα shows;
J.A.: Είμαι στον χώρο της μόδας εδώ και 16 χρόνια και κατά τη διάρκεια της πορείας μου παρατηρώ ότι προτιμώ την όσο το δυνατόν πιο φυσική εικόνα στα μαλλιά. Μου αρέσουν τα ανέμελα μαλλιά, η αλογοουρά, το σινιόν. Επίσης, έχω δύο κόρες και τις χτενίζω κάθε ημέρα και προτιμώ τα απλά και πρακτικά χτενίσματα για εκείνες, ώστε να δείχνουν όμορφες, αλλά και να νιώθουν άνετα. Από αυτή την καθημερινή διαδικασία έχω εμπνευστεί για τα χτενίσματα στα shows μου και έχω γίνει εξαιρετικά μίνιμαλ.

Aveda

H.B.GR.: Ποια ήταν η κινητήρια δύναμη που σας οδήγησε να δημιουργήσετε τον δικό σας οίκο μόδας το 2008;
J.A.: Το 2008 ήμουν μόλις 25 ετών και είχα δουλέψει ήδη για τον Marc Jacobs, τους Proenza Schouler και τον οίκο Givechy με τον Riccardo Tisci και ένιωθα
την ανάγκη να έχω τη δική μου εταιρεία. Είχα δύο σκέψεις. Η μία ότι ήμουν 25 χρονών και έπρεπε να το κάνω εκείνη τη στιγμή που ήμουν νέος. Η δεύτερη ήταν ότι είχα όραμα. Πίστευα ότι υπήρχε ένα κενό στη βιομηχανία της μόδας. Ένιωθα ότι δεν υπήρχαν τα κατάλληλα ρούχα που θα μπορούσαν να ντύσουν τις γυναίκες που διένυαν τη δεκαετία των 40, των 50 και των 60 ετών και ένιωθαν ελκυστικές και δραστήριες, σε πλήρη αρμονία με τη θηλυκότητά τους.

Aveda

H.B.GR.: Υπάρχει κάποια στιγμή-ορόσημο στην καριέρα σας;
J.A.: Έχουν υπάρξει πολύ σημαντικές στιγμές στην καριέρα μου, που ένιωθα ότι κάποιος έπρεπε να με τσιμπήσει για να πιστέψω πως δεν είναι όνειρο και πως όντως τις ζω. Αυτό όμως που θέλω να μοιραστώ είναι ότι για μένα το πιο σημαντικό είναι η ομάδα μου, οι συνεργάτες μου, που πραγματικά ξεχωρίζω και αγαπώ να δουλεύω και να δημιουργώ μαζί τους νέα projects. Πολλές φορές ο χώρος της μόδας είναι εφάμιλλος με την έκφραση "Τhe winner takes it all", γιατί οι πιο πολλοί άνθρωποι αναγνωρίζουν τον καλλιτεχνικό διευθυντή του κάθε οίκου, αλλά αυτό δεν ισχύει για μένα. Η μόδα είναι ομαδική δουλειά, τα φώτα δεν πέφτουν μόνο στον frontman, αλλά και σε όλο το γκρουπ που ενορχηστρώνει την κάθε δημιουργία.