Όταν σκεφτόμαστε τι διαμορφώνει την ιδέα μας για την ομορφιά, όροι όπως "υγεία”, "φρεσκάδα” και "νεότητα” είναι πολύ-χρησιμοποιημένοι. Από την εμφάνιση του σύγχρονου ανθρώπου μέχρι και σήμερα, τα χαρακτηριστικά της σωματικής ομορφιάς και του υγιούς δέρματος είναι διαχρονικά θαυμαστά στην κοινωνία. Ωστόσο, στη δεκαετία του 2020, κάτι διαφορετικό γίνεται ολοένα και πιο επιδραστικό στον τρόπο με τον οποίο ορίζουμε την ομορφιά και τις βελτιώσεις που μπορούμε να κάνουμε στον εαυτό, μας βάσει των σύγχρονων εξελίξεων: η τεχνολογία.
Έχοντας κυριαρχήσει σχεδόν σε κάθε πλευρά της προσωπικής και επαγγελματικής μας ζωής, η τεχνολογία επαναπροσδιορίζει το πώς βλέπουμε τον εαυτό μας. Τα κοινωνικά δίκτυα μας εκθέτουν σε περισσότερες εικόνες και βίντεο από οποιαδήποτε άλλη εποχή στην ανθρώπινη ιστορία, διαμορφώνοντας σε μεγάλο βαθμό τα πρότυπα της σωματικής ομορφιάς. Πλατφόρμες όπως το TikTok, το Instagram και το YouTube μας βομβαρδίζουν με ποικιλία περιεχομένου, παρουσιάζοντας θεραπείες που μπορεί να βελτιώσουν την εμφάνισή μας.
Ευεξία και Body Positivity | Μια Θετική Αλλαγή
Είναι αλήθεια ότι τα κοινωνικά δίκτυα μπορούν να μας κάνουν να προσέχουμε περισσότερα ψεγάδια στο σώμα μας, έχουν όμως επίσης τη δυνατότητα να επηρεάσουν θετικά την εικόνα που έχουμε για τον εαυτό μας. Η γνώση γύρω από την ευεξία, τη φυσική κατάσταση και τη γενική υγεία είναι άλλωστε πλέον περισσότερο διαδεδομένη από ποτέ, καθώς και δωρεάν. Οι influencers και οι ειδικοί έχουν γίνει πρότυπα έμπνευσης, προωθώντας το body-positivity και προσφέροντας οδηγίες βήμα-βήμα για το πώς μπορούμε να περιποιηθούμε την εξωτερική μας εμφάνιση με σύγχρονα εργαλεία. Μάλιστα, μελέτες δείχνουν ότι το body-positive περιεχόμενο στο Instagram μπορεί να αυξήσει τα θετικά συναισθήματα που νιώθουν οι γυναίκες για το σώμα τους. Επιπλέον, το 40% των νέων Gen-Z συνδέει τη ρουτίνα περιποίησης του δέρματος του με τη γενική ευεξία, επισημαίνοντας τα οφέλη στην ψυχική υγεία.
Η επιρροή της τεχνολογίας είναι τόσο μεγάλη που οι νέοι καταναλωτές μαθαίνουν πλέον για τις τεχνικές της αισθητική χειρουργικής, του skincare και των θεραπειών μέσω του ίντερνετ. Αυτό έχει οδηγήσει στην άνοδο των "skintellectual” influencers στα κοινωνικά δίκτυα, που παρέχουν ενημερωτικό περιεχόμενο, μεταμορφώνοντας τον τρόπο που φροντίζουμε το δέρμα μας. Το αντηλιακό, για παράδειγμα, ένα προϊόν που υπάρχει εδώ και δεκαετίες, άρχισε να αναγνωρίζεται ως σημαντικός παράγοντας στη διατήρηση της νεότητας, χάρη στη συνεχή υποστήριξη από τους influencers και τους δερματολόγους online. Η ευρεία διάδοση πληροφοριών έχει επίσης οδηγήσει σε μεγαλύτερη αποδοχή των αντιγηραντικών θεραπειών και της πρώιμης πρόληψης, καθιστώντας την περιποίηση του δέρματος σχεδόν ως ένα σύγχρονο σύμβολο status, με πολλούς διατεθειμένους να επενδύσουν σε αυτή.
Σύγχρονη Πολυτέλεια | Καινοτομία και Επιστήμη στην Περιποίηση Δέρματος
Η Alice Henshaw, ιδρύτρια του καινοτόμου brand "SkinCycles” και της κλινικής "Harley Street Injectables” στο Λονδίνο βλέπει όλο και περισσότερους πελάτες να κατανοούν τη δύναμη της περιποίησης του δέρματος, με ορισμένους να αναζητούν προϊόντα που μπορούν να χρησιμοποιούν συνεχώς, ακόμα και εν κινήσει.
"Η περιποίηση του δέρματος σήμερα είναι κάτι περισσότερο από μια ρουτίνα – είναι αντανάκλαση της αυτοφροντίδας, του τρόπου ζωής και της προσωπικής έκφρασης” επισημαίνει. Αυτή η φιλοσοφία ενέπνευσε την Henshaw να δημιουργήσει προϊόντα όπως το Lumina Mist SPF, σχεδιασμένο για τον σύγχρονο καταναλωτή: "Ο κομψός και φορητός σχεδιασμός είναι ιδανικός για ανανέωση πάνω από το μακιγιάζ κατά τη διάρκεια της ημέρας, συνδυάζοντας το στιλ με τη λειτουργικότητα με άνεση”.
Αν και οι αλλαγές στον τρόπο ζωής ωθούν την βελτίωση των προϊόντων περιποίησης, το ίδιο συμβαίνει και λόγω της αυξημένης εξοικείωσης που έχουν οι καταναλωτές με θεραπείες όπως τα fillers και το Botox: "Οι κλινικές θεραπείες όπως το Botox και τα fillers είναι μια επένδυση” λέει η Henshaw. "Η περιποίηση του δέρματος μπορεί να τις προστατέψει και να επεκτείνει τα οφέλη τους, δημιουργώντας μια συνεργιστική προσέγγιση στην ομορφιά.” Η σειρά Skincycles, για παράδειγμα, σχεδιάστηκε από την αρχή για να παρατείνει τα αποτελέσματα αυτών των θεραπειών, διατηρώντας το δέρμα ελαστικό και λείο μεταξύ των ραντεβού. Τα ολιγοπεπτίδια παίζουν καθοριστικό ρόλο εδώ, ενισχύοντας την παραγωγή κολλαγόνου και γεφυρώνοντας το χάσμα μεταξύ των ενέσιμων θεραπειών και της περιποίησης για μια ολιστική προσέγγιση ομορφιάς.
Ενώ οι τεχνολογικές εξελίξεις έχουν διευρύνει τη ποικιλία προϊόντων εξαιτίας των νέων ενεργών συστατικών και της ευκολίας του online shopping, κάποιοι ανησυχούν ότι αυτό μπορεί να οδηγήσει στην υπερκατανάλωση. Ένα κίνημα στα κοινωνικά δίκτυα, το "skinimalism,” απαντά σε αυτήν την ανησυχία, ενθαρρύνοντας τους καταναλωτές να κατανοούν τις μοναδικές ανάγκες του δέρματός τους και απλοποιώντας τη ρουτίνα τους με λίγα, ποιοτικά προϊόντα που προάγουν την υγεία του δέρματος. "Οι καταναλωτές σήμερα είναι πιο ενημερωμένοι από ποτέ, αναζητώντας επιστημονικά τεκμηριωμένα προϊόντα που προσφέρουν πραγματικά αποτελέσματα. Πρέπει να δημιουργούμε προϊόντα με βάση αυτήν την απαίτηση, εστιάζοντας σε μετρήσιμες, μακροπρόθεσμες βελτιώσεις και όχι σε εφήμερες τάσεις,” μοιράζεται η Alice Henshaw.
Το Μέλλον της Ομορφιάς | Μια Επιστημονική Προσέγγιση στην Αυτοφροντίδα
Σύμφωνα με μια έκθεση του Ulta το 2023, ένα εντυπωσιακό 50% των Gen Z καταναλωτών ψάχνουν για συγκεκριμένα συστατικά πριν αγοράσουν προϊόντα περιποίησης. Διόλου τυχαία, η τεχνολογία έχει μεταμορφώσει τις αγορές, με την πλειονότητα της έρευνας προϊόντων να γίνεται online, σε πλατφόρμες όπως το Google, το YouTube, το Instagram και το TikTok και επηρεάζοντας άμεσα την ενημέρωση γύρω από την περιποίηση του δέρματος, καθώς και φυσικά τις πωλήσεις προϊόντων. "Οι πελάτες ξέρουν τι χρειάζεται πραγματικά το δέρμα τους” λέει η Henshaw. "Για αυτό το λόγο κάθε προϊόν που δημιουργούμε, όπως το βασίζεται σε προηγμένη επιστήμη και έχει σχεδιαστεί για να ενσωματώνεται απρόσκοπτα στην καθημερινή ζωή.”
Σήμερα, οι εταιρείες ομορφιάς επιτρέπουν στους επισκέπτες των ιστιοσελίδων τους να φιλτράρουν τα προϊόντα με βάση τις ανάγκες του δέρματος ή τα ενεργά συστατικά, ενώ μερικές προσφέρουν ακόμα και online σύμβουλους δέρματος ή διαγνωστικά τεστ. Αυτή η ενσωμάτωση υπηρεσιών με την υποστήριξη της τεχνολογίας μπορεί να γίνει καθοριστικό πλεονέκτημα καθώς η αγορά συνεχίζει να βελτιώνει τα συστατικά της περιποίησης ώστε να ανταποκρίνονται σε συγκεκριμένες ανάγκες της σύγχρονης πραγματικότητας. Υπάρχουν συστατικά που πρέπει να προσέξουμε; Ναι, λέει η Henshaw: "Τα ολιγοπεπτίδια, για παράδειγμα, είναι ισχυροί αγγελιοφόροι που διεγείρουν την παραγωγή κολλαγόνου και ελαστίνης. Ακριβώς για αυτό η σειρά μας χρησιμοποιεί αυτά τα πεπτίδια για να υποστηρίξει τις φυσικές διαδικασίες επιδιόρθωσης του δέρματος, βελτιώνοντας τη σφριγηλότητα, την ελαστικότητα και την γενικότερη υγεία του δέρματος. Ακόμη καλύτερα, τα αποτελέσματά τους βελτιστοποιούνται κατά τη διάρκεια της νύχτας, όταν οι μηχανισμοί επιδιόρθωσης του δέρματος είναι πιο ενεργοί. Έτσι, προϊόντα όπως η δημοφιλής μάσκα ExoYouth Sleep Mask ενισχύουν αυτή τη διαδικασία ανανέωσης, δρώντας ως κουμπί επανεκκίνησης για το δέρμα.”
Καθώς το δέρμα μας χρειάζεται συνεχή θρέψη, η περιποίησή του είναι μια δια βίου διαδικασία. Ωστόσο, οι πρώιμες θεραπείες μπορούν να βοηθήσουν να καθυστερήσουμε τα σημάδια της γήρανσης, της ηλιακής ακτινοβολίας, του στρες και της ρύπανσης. Οι γενιές των Millennials και των Gen Z βρίσκονται σε ιδανική θέση για να επωφεληθούν από τις καινοτομίες στην περιποίηση, ξεκινώντας νωρίς το ταξίδι της πρόληψης. Η Henshaw πιστεύει στην αξία της πρώιμης παρέμβασης: "Η πρόληψη είναι το παν. Η χρήση συστατικών όπως το TGHA4 και τα ολιγοπεπτίδια νωρίς, βοηθά στην οικοδόμηση μιας βάσης για μακροχρόνια υγεία του δέρματος.”
Φαίνεται πως η εικόνα που έχουμε για τον εαυτό μας θα συνεχίσει να διαμορφώνεται βαθιά από την τεχνολογία. Πώς βλέπουν οι ειδικοί το μέλλον της περιποίησης του δέρματος; Η Henshaw προβλέπει ένα λαμπρό μέλλον στο τομέα: "Βρισκόμαστε σε ένα συναρπαστικό σημείο όπου μπορούμε να επιβραδύνουμε τη γήρανση και να ενισχύσουμε τα κλινικά αποτελέσματα. Η περιποίηση του δέρματος εξελίσσεται και μαζί της εξελίσσονται και οι προσδοκίες των πελατών. Για αυτό το λόγο συνεχίζουμε να ανεβάζουμε τον πήχη στην περιποίηση και τα ενέσιμα, συνδυάζοντας καινοτομία, πολυτέλεια και αποτελεσματικότητα, ώστε να αποδείξουμε πως η ομορφιά δεν βρίσκεται μόνο στα προϊόντα – είναι ένα ταξίδι επιστήμης και lifestyle με προορισμο τη καλύτερη εκδοχή του εαυτού σου.”