Ύστερα από μία σωρεία οίκων μόδας που λάνσαραν δημιουργίες με στάμπα τη λέξη "vote", με σκοπό να ενθαρρύνουν τους θαυμαστές τους να ψηφίσουν, πολλά beauty brands αποφάσισαν να στείλουν το δικό τους πολιτικό μήνυμα με αφορμή τις κρίσιμες εκλογές της 3ης Νοεμβρίου στην Αμερική.
Τα περισσότερα εξ αυτών έχουν λάβει θέση πάνω σε προοδευτικά ζητήματα, ειδικά με την υποστήριξή τους στο Black Lives Matter το περασμένο καλοκαίρι. Σε μια Αμερική ωστόσο με έντονες πολιτικές αντιθέσεις, δεν είναι λίγα εκείνα τα οποία έχουν επιλέξει να στηρίξουν άμεσα κάποιον υποψήφιο και τις θέσεις του.
Unappologetically Democratic
Ένα από εκείνα που καλούν ανοιχτά τους θαυμαστές τους να ψηφίσουν τον δημοκρατικό Joe Biden και την Kamala Harris είναι το black owned brand, Beauty Bakerie. Πρόσφατα εξήγησε στους ακόλουθούς του μέσω Instagram Stories πώς μπορούν να ψηφίσουν σύμφωνα με τις οδηγίες της ακτιβιστικής οργάνωσης Rally + Rise, η οποία υποστηρίζει τον Biden.
Το πιο απροκάλυπτα pro-Biden label ωστόσο είναι το Biden Beauty, ένα νέο brand κάτω από την "ομπρέλα" του Very Good Light, το οποίο λανσαρίστηκε πρόσφατα στο Instagam, πουλώντας μπλε σπόγγους μακιγιάζ και merch με τον Biden. Όλα τα έσοδα από τις πωλήσεις δωρίζονται στο Biden Victory Fund.
Η πιο προκλητική προσέγγιση από την άλλη θα έλεγε κανείς πως ήταν εκείνη του brand Lipslut, το οποίο μετά την επιτυχία των F*ck Trump lipglosses το 2017, λάνσαρε πρόσφατα τα F*ck Kavanaugh lipglosses δωρίζοντας το 50% των κερδών από τις πωλήσεις σε φιλανθρωπίες, που ψήφισαν οι πελάτες του.
"Vote"
Το σύνθημα "Vote" που έχει τόσο αγαπήσει η βιομηχανία της μόδας, λατρεύτηκε και από εκείνη της ομορφιάς με το brand Starface να λανσάρει "Vote” acne patches σε συνεργασία με την οργάνωση Alliance for Youth Action. "Αυτές είναι οι πρώτες μας εκλογές ως brand και οι πρώτες εκλογές πολλών πελατών μας", δηλώνει η Julie Schott, συνιδρύτρια του Gen-Z brand. "Οι εκλογές θα ήταν τελείως διαφορετικές αν οι νέοι ένιωθαν ότι η ψήφος τους σημαίνει κάτι".
Εξίσου φανατικοί του συνθήματος είναι και τα The Lip Bar, Glossier και Kitsch, που προσφέρουν προϊόντα σε συνεργασία με την οργάνωση της Michelle Obama, When We All Vote. "Ποτέ δεν ντραπήκαμε να μιλήσουμε ενάντια στις αδικίες, είτε στην ομορφιά είτε στην πολιτική", δήλωσε η ιδρύτρια και διευθύνουσα σύμβουλος του The Lip Bar, Melissa Butler. "Είναι η πρώτη χρονιά που συνεισφέρουμε οικονομικά στην ενθάρρυνση της εγγραφής των ψηφοφόρων. Έχουμε γίνει πιο δραστήριοι, γιατί, κατά τη γνώμη μου, οι ζωές των μαύρων και των γυναικών κινδυνεύουν σε πολιτειακό και τοπικό επίπεδο."
Άλλοι πάλι κολοσσοί της ομορφιάς, εστιάζουν την προσοχή τους στο ίδιο τους το προσωπικό. Για παράδειγμα, στις 5 Οκτωβρίου, μέλη του εμπορικού συμβουλίου προϊόντων προσωπικής φροντίδας (PCPC), συμπεριλαμβανομένων των Estée Lauder Companies, L'Oréal USA, Johnson & Johnson, Unilever και των περισσότερων άλλων κορυφαίων ομίλων ομορφιάς, δεσμεύτηκαν να ενθαρρύνουν τους υπαλλήλους τους να ψηφίσουν και να γίνουν εθελοντές στο κίνημα "Time to vote". Στο ίδιο κίνημα εγγράφηκαν και υπάλληλοι των Sephora North America, Glossier, Harry's, Inc., Sally Beauty Holdings, Inc., E.l.f. και LVMH Βόρειας Αμερικής. Η Deciem από την άλλη, "σπίτι" του δημοφιλούς The Ordinary, δεσμεύτηκε να δώσει σε όλους τους υπαλλήλους της ένα day off για να ψηφίσουν και να πληρώσει τα έξοδα μεταφοράς τους από και προς τα εκλογικά κέντρα.
Ακόμα και brands όμως που δεν θέλησαν να ταχθούν ευθέως με κάποιον υποψήφιο, έχουν δείξει στο παρελθόν τη στήριξή τους προς κινήματα όπως τα Black Lives Matter και Pride, που οι Ρεπουμπλικάνοι είναι ξεκάθαρα αντίθετοι. "Πιστεύουμε ότι η ζωή των μαύρων έχει σημασία και δεν θα σιωπήσουμε μέχρι το τέλος του συστημικού ρατσισμού. Θα αγωνιζόμαστε πάντα για τους παραμελημένους. Και θα δίνουμε πάντα φωνή σε όσους δεν έχουν", λέει η Butler του The Lip Bar. "Δεν πιστεύουμε ότι πρόκειται για κομματικά ζητήματα, αλλά αν κατά καιρούς εμφανίζονται ως κομματικά, ας είναι έτσι." Η δική μας ψήφος πηγαίνει πάντως σε αυτά τα brands, που μάχονται για κάτι περισσότερο από μια λαμπερή επιδερμίδα και εντυπωσιακές βλεφαρίδες.