Το συναρπαστικό με τα fashion shows της Max Mara είναι η ιστορία που επιλέγει να μας αφηγηθεί o Ian Griffiths με κάθε συλλογή. Ο Creative Director του φημισμένου ιταλικού luxury brand έχει πραγματικό ενδιαφέρον για την ιστορία, την αρχιτεκτονική, τις τέχνες και ό,τι μπορεί να συνδεθεί με τη γυναικεία μόδα και τη γυναικεία γκαρνταρόμπα. Συνήθως, στο επίκεντρο των συλλογών του βάζει μία σπουδαία γυναίκα από τον δυναμισμό και το στιλ της οποίας αντλεί ιδέες για να ντύσει τη σύγχρονη γυναίκα της Max Mara. Μόνο που αυτή τη φορά δεν στάθηκε σ' ένα πρόσωπο, μία γυναίκα: η Max Mara Resort 2025 εμπνέεται από μία ιδέα ως γυναίκα, τη "Γαληνοτάτη Δημοκρατία", δηλαδή την ίδια τη Βενετία, που φιλοξένησε το show.
Η Βενετία & τα ταξίδια του Marco Polo ως πηγή έμπνευσης
Το show πραγματοποιήθηκε στο Παλάτι των Δόγηδων (Palazzo Ducale), το εμβληματικό κτίριο της Βενετικής Δημοκρατίας ή κατά τον John Ruskin "το κεντρικότερο κτίριο του κόσμου" στον "παράδεισο των πόλεων" (όπως αποκαλούσε τη Βενετία). Η γοτθική αρχιτεκτονική της πόλης του ιταλικού βορρά (αψίδες, μαίανδροι, καμπύλες) που δανείζεται στοιχεία από τη Βυζαντινή και Ισλαμική αρχιτεκτονική, αλλά και η θέση της "Γαληνοτάτης Δημοκρατίας" ως εμπορικός σταθμός μεταξύ Ανατολής και Δύσης βάζουν τη σφραγίδα τους σ' αυτή τη συλλογή: στα σχέδια, τα υφάσματα, τα μοτίβα, τα χρώματα.
Όμως, ο Griffiths δεν μένει μόνο στην πόλη τον αριστοκρατικό και μυστηριώδη χαρακτήρα της οποίας μετουσιώνει στα ρούχα της Max Mara Resort 2025. Στο mood board του υπάρχουν σημειώσεις από τα ταξίδια του Marco Polo. Ένας από τους πιο διάσημους εξερευνητές και θαλασσοπόρος υπήρξε και ένας από τους πιο επιφανείς εμπόρους της Βενετίας. Στο βιβλίο του Τα ταξίδια του Μάρκο Πόλο ("Il Milione") που γράφτηκε τον 13ο αιώνα περιγράφει με λεπτομέρειες τα όσα είδε ταξιδεύοντας στη Μέση Ανατολή, την Κεντρική Ασία και ειδικά την Κίνα. Μάλιστα, εστιάζει ιδιαιτέρως στις γυναίκες: σε μία περίπτωση περιγράφει χωρίς κριτική πώς οι γυναίκες και τα κορίτσια των Τατάρων ίππευαν άλογα ακριβώς όπως και οι άνδρες, ενώ σε άλλη μιλάει με θαυμασμό για ένα νησί γυναικών στην Ινδία, όπου οι άνδρες μπορούσαν να το επισκέπτονται μόνο για τρεις μήνες τον χρόνο.
Ο Marco Polo θεωρούνταν προοδευτικός και ανοιχτόμυαλος άνθρωπος (να κάτι που κάνουν τα ταξίδια!) και πρώιμος φεμινιστής. Και ακριβώς εδώ είναι που ο καλλιτεχνικός διευθυντής της Max Mara βρίσκει την ευκαιρία να διηγηθεί μία ιστορία που σχετίζεται με τις γυναίκες και την πόλη στην οποία ξεκίνησε το εμπόριο πολυτελών ειδών. Μία ιστορία πασπαλισμένη με τη μαγεία της Ανατολής που έφερε μαζί του ο Marco Polo, αλλά και τη θέση των γυναικών στην οποία συνέδραμε με τις επιλογές του (σ.σ. ο Polo φεύγοντας για τα ταξίδια του άφηνε πίσω στις επιχειρήσεις του γυναίκες επικεφαλής): οι γυναίκες στη Βενετία ήταν πιο προνομιούχες και ισχυρές από οπουδήποτε αλλού. Το ίδιο ισχυρές είναι και οι γυναίκες που εκπροσωπεί και εκφράζει η Max Mara, και αυτό ακριβώς είναι το σημείο η συλλογή Resort 2025 συνυφαίνεται με τη "Γαληνοτάτη" και τη σπουδαία θέση που έδωσε στις γυναίκες.
Η συλλογή
Η συλλογή Max Mara Resort 2025, όπως είπαμε ήδη, σχετίζεται άμεσα με την ιστορία που βρίσκεται από πίσω της: τις αναφορές από ταξίδια του Marco Polo και την βενετσιάνικη αισθητική και ατμόσφαιρα. Το σημείωμα του οίκου για τη συλλογή δίνει ιδιαίτερη έμφαση σ' αυτές τις επιρροές καθώς εξηγούν άριστα όλα όσα βλέπουμε. Και κυρίως, τιμούν τις βασικές "πρώτες ύλες" στις συλλογές της Max Mara: το καμηλό και το κασμίρι. Ο Polo πέρασε 20 χρόνια στην αυλή του Kublai Khan στη Μογγολία, όπου, ακόμη και σήμερα, παράγονται τα μάλλινα είδη από καμηλό και κασμίρι, τα οποία διακινούνταν επίσης στον Δρόμο του Μεταξιού, μία δίοδο μεταφοράς κάθε είδους πολυτελούς εμπορεύματος. Το καμηλό, το μαύρο, το λευκό και το ταμπά χρώμα έχουν ρόλο πρωταγωνιστή στη συλλογή, η οποία παρουσιάζει μεταξωτά σε αποχρώσεις σαν αυτές που θα μπορούσε να έχει φέρει ο Polo από την Cathay (αρχαϊκό όνομα της Κίνας) ή την Κωνσταντινούπολη.
Κάπες τύπου tabarri (βενετσιάνικες κάπες), "Robes de chambre" που δένουν στη μέση με εντυπωσιακά κορδόνια με φούντες, παρκά με ζακάρ λεπτομέρειες, αεράτες, κομψές καμπαρντίνες, σατέν bomber και γούνινα κοντά τζάκερ συμπληρώνουν την ιδανική γκαρνταρόμπα σε πανωφόρια, σε χρώματα και υφές που αποπνέουν αρχοντιά. Η συλλογή προτείνει, επίσης, μεταξωτά πουκάμισα και sweater φορέματα με φουσκωτά μανίκια και χρυσές λεπτομέρειες, μάλλινα με πλεκτά μοτίβα και λαμπερές λεπτομέρειες που παραπέμπουν στον διάκοσμο των βενετσιάνικων παλατιών, σουέτ τοπ που θυμίζουν κιμονό, φορέματα για κάθε περίσταση, από καθημερινά μάλλινα, πολυτελή shirtdresses μέχρι πληθωρικά ταφταδένια, αέρινα halternecks και βαρύτιμα μαύρα από βελούδο σε σύγχρονη γραμμή.
Τα χοντρά κορδόνια με τις μεγάλες φούντες εμφανίζονται σε πολλά looks της συλλογής, ακόμα και σ' αυτό με πρωταγωνιστή το iconic Teddy Coat (που ειδικά για τη Resort έχει αποκτήσει διακόσμηση από κρυστάλλους), ενώ οι μεγάλες μανσέτες που ξεχωρίζουν κάτω από μανίκια παλτό, πουλόβερ, φορεμάτων, δίνουν το στίγμα του layering σ' αυτή τη συλλογή που στηρίζεται αποκλειστικά στο λευκό πουκάμισο. Φυσικά, αναφορά αξίζει και στα headpieces που εμπνέονται από τουρπάνια, και έχουν υλοποιηθεί σε συνεργασία με τον θρυλικό μόδιστρο Stephen Jones.
Εν κατακλείδι, ο Ian Griffiths της Max Mara ξέρει πώς να λέει τις πιο ωραίες ιστορίες με υλικό του τα κομψά staples της γυναικείας γκαρνταρόμπας. Δεν επανεφευρίσκει, δεν πειραματίζεται, απλά γράφει ιστορίες με τα ρούχα που κάθε σύγχρονη γυναίκα θα ήθελε στην γκαρνταρόμπα της.