Ήταν το μεγάλο φαβορί από τη στιγμή της παγκόσμιας πρεμιέρας του και το απέδειξε πριν από λίγο στην τελετή απονομής του επετειακού 80ου Φεστιβάλ Βενετίας. Το "Poor Things" του Γιώργου Λάνθιμου απέσπασε το Χρυσό Λέοντα γράφοντας ιστορία στο Λίντο, καθώς ο σκηνοθέτης έγινε ο πρώτος Έλληνας που παίρνει στα χέρια του το σπουδαίο βραβείο. Η Μόστρα, έτσι κι αλλιώς, του πάει πολύ, μιας και σ' αυτήν είχε κερδίσει τον Αργυρό Λέοντα το 2018 για την "Ευνοούμενη" και το 2011 το βραβείο σεναρίου για τις "Άλπεις".
Συγκινημένος, παραλαμβάνοντας το βραβείο ο Λάνθιμος ευχαρίστησε τους συνεργάτες του (ανάμεσα στους οποίους και ο μόνιμος μοντέρ του Γιώργος Μαυροψαριδης) και κυρίως την πρωταγωνίστρια Έμα Στόουν, "ένα φανταστικό άνθρωπο και ένα μοναδικό πλάσμα" όπως τη χαρακτήρισε. Έκανε το ίδιο και για την κριτική επιτροπή η οποία απένειμε τις δάφνες του φετινού φεστιβάλ, αποτελούμενη από τους Ντάμιεν Σαζέλ (πρόεδρο), Σαλέχ Μπάκρι, Τζέιν Κάμπιον, Μία Χάνσεν-Λαβ, Γκαμπριέλε Μαϊνέτι, Μάρτιν ΜακΝτόνα, Σαντιάγκο Μίτρε, Λάουρα Πόιτρας, Σου Κι.
Τα περισσότερα από τα υπόλοιπα βραβεία και κυρίως τα αποκαλούμενα "μεγάλα" ήταν επίσης αναμενόμενα. Ο Ριουσούκε Χαμαγκούτσι απέσπασε το Μεγάλο Βραβείο της Επιτροπής (και αυτό των κριτικών) για το "Evil Does not Exist", ενώ και τα δυο επίκαιρα προσφυγικά δράματα του διαγωνιστικού προγράμματος δεν έφυγαν με άδεα χέρια: ο Ματέο Γκαρόνε πήρε το βραβείο σκηνοθεσίας για το "Io Capitano" και η Ανιέσκα Χόλαντ το Ειδικό Βραβείο της Επιτροπής για το "Green Border".
Οι ερμηνευτικές διακρίσεις, από την άλλη, δεν αποδείχτηκαν το ίδιο εύστοχες, αφήνοντας έξω την Άλμπα Ρορβάκερ του "Hors-Saison"(η Έμα Στόουν δεν μπορούσε να βραβευτεί, μιας και η ταινία της κέρδισε τον Χρυσό Λέοντα), με το συγκινητικό love story του Στεφάν Μπριζέ να είναι και το μοναδικό αξιόλογο φιλμ ολόκληρου του line up το οποίο αγνοήθηκε εντελώς από την κριτική επιτροπή.
Πηγή: Αθηνόραμα